woensdag 9 mei 2012

We zijn van start!

De eerste delen van mijn harnas zijn al een eind op weg! Het zwaard heb ik gekocht op de Elf Fantasy Fair. Daarvoor heb ik een korte schede gemaakt. Hier wat plaatjes:


Bevestiging van de schede
Zwaardriem+zwaard
















Ook de plannen voor de linkerhand liggen er al. Dit geweldige ontwerp komt van internet maar heb ik deels aangepast. Hier staat het orgineel: http://www.instructables.com/id/How-to-make-a-gauntlet-armor-tutorial/

Mijn eerste kartonnen versie


Ik ben al flink aan het tekenen geweest. Ik heb al een beeld gevormd van hoe het eindresultaat er uit moet gaan zien. Ook ligt er nu 3 meter staalplaat in de garage. Ik heb nog geen duidelijke keuze gemaakt over welke materialen ik waarvoor wil gaan gebruiken. De handen, en de borst-, been- en schouderplaten wil ik van staal maken. Maar eerst wil ik net als bij de linkerhand een kartonnen versie. Tot ik de rest klaar heb zal ik de borstplaat maar gewoon negeren, eerst eens zien of ik voor september iets gemaakt krijg. Hier nog een foto van mijn ontwerp:





Geen opmerkingen:

Een reactie posten