dinsdag 4 september 2012

Handschoen van staal (update)

Na wat uren ´zelfstudie´ van school waarbij ik bijzonder weinig ´studie´ hoefde te doen heb ik weer een stuk van mijn handschoen af. Zelfstudie uren blijken nogal nutteloos aan het begin van een collegejaar. Een hoop tijd voor een klein aantal makkelijke opdrachten. De extra vrije uren zijn naar mijn handschoen gegaan. Drie van de vingers zijn inmiddels bepantserd.

Wonderlijk genoeg bewegen alle vingers soepel genoeg om me normaal te kunnen bewegen wanneer ik de handschoen aan heb. Het is wat gevaarlijk om dingen vast te pakken dankzij de nagels, die zijn nogal scherp. Ik kan er gaatjes mee in hout slaan en groeven maken door de nagels over het hout te trekken. Dit is NA dat ik ze extra bot heb gemaakt....

Ook heb ik een test gedaan of de handschoen ook echt beschermend is en heb met een vuist op de werkbank geslagen. Dat liep goed af, de handschoen beschermt tegen scherpe voorwerpen en vangt een groot deel van de klap op. Dat is niet eens een van de hoofdredenen waarvoor ik hem maak maar toch leuk om te weten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten